Vous êtes ici : Accueil   >   Agenda - Conférences : Conférence Pr Ken-Ichi Fukui

Conférence Pr Ken-Ichi Fukui

Le 12 juillet 2018
À 16h30
Salle Mauve, Faculté de Chimie

Conférence, jeudi 12 Juillet 2018 à 16h30
Esplanade (salle Mauve, Faculté de Chimie)

Vous êtes cordialement invité(e)s à la conférence donnée par le

Pr Ken-Ichi Fukui
(Osaka University – Osaka)

What can be imaged or measured with scanning probe microscopy? Chemical bond!? Liquide molecule!!

Abstract:
Since the first invention of scanning tunneling microscopy (STM) in 1981, scanning probe microscopy (SPM) has been developed and their imaging resolution has still been in progress. Recent impact of imaging of chemical bonds inside the molecule and “imaging” of liquid molecules close to the liquid / solid interfaces will be explained. Concerning with our recent achievements, I will show you how liquid molecules respond to the electrode potential at the electrochemical interfaces which is important for efficiency of secondary battery, fuel cell, etc..

NB:
Le Pr Ken-Ichi Fukui sera présent du 1er au 14 Juillet dans la cadre de l'échange avec l'Université d'Osaka, (http://www.chem.es.osaka-u.ac.jp/surf/index-e.html)

Contact :
Laurent Ruhlmann, Institut de Chimie (Courriel :lruhlmann@unistra.fr)